سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۴:۲۵

احداث نخستین واحد بازیافت پساب صنعتی در مناطق نفت‎خیز جنوب

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با هدف استفاده صحیح از منابع آب، حفظ محیط زیست و پیشگیری از انتشار آلاینده‌ها، واحد تصفیه و بازیافت پساب صنعتی در مجاورت واحد نمکزدایی شماره ۳ اهواز احداث می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل ازروابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، بیژن عالی‌پور گفت: بررسی‌های فنی و اقتصادی و تشریفات مناقصه برای احداث این واحد انجام شده و در سال ۹۷ تجهیزات مورد نیاز تأمین و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. وی درباره ضرورت احداث این واحد گفت: با توجه به این‌که در کارخانه‌های نمکزدایی حجم قابل توجهی پساب تولید می‌شود، ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی برای دفع آلاینده‌ها بسیار ضروری است.

عالی‌پور با بیان این‌که استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد چرخه بازیابی از اولویت‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است، افزود: در فاز نخست این طرح امکان تصفیه روزانه ۵ هزار بشکه پساب نمکزدایی فراهم شده که آب صنعتی حاصل از تصفیه دوباره در فرآیند نمکزدایی نفت خام به مصرف می‌رسد. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: خروجی واحد تصفیه پساب نمکزدایی افزون بر آب صنعتی، مقادیر زیادی نمک و املاح است که می‌توان از آنها اسیدکلریدریک، اسید سولفوریک و نمک خالص تهیه کرد که سودآوری قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. وی تاکید کرد: این امکان وجود دارد تا در فازهای بعدی این طرح، در فرآیند پیچیده‌تری به آب کشاورزی تبدیل شود.



  کد خبر : 5263
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :